Nedbase
Klant: Bouwgroep Peters
Vera Geschiere
Vera Geschiere Projectmanager Stel een vraag
Cases

Alle bouwprojecten uitgelicht op een vooruitstrevende website

Al tientallen jaren is Bouwgroep Peters een toonaangevende aannemer in Zeeland. Zichtbaar op de bouwplaats: van restauraties tot nieuwbouw. Wij kennen het bouwbedrijf ook goed, want we werken al jaren met elkaar samen. Voor hun website, maar ook voor hun interne communicatie met ons sociaal intranet Teamly. Deze keer gingen we aan de slag met de website van het bouwbedrijf, om die te matchen met wie ze zijn: voorloper op de bouwplaats, voorloper online!

Een toonaangevend Zeeuws bouwbedrijf

De website van Bouwgroep Peters straalde niet meer uit wie ze zijn. En dus was het tijd voor een update, zodat zowel hun aandacht voor kwaliteit en vakmanschap als hun werkgeverschap ook online goed naar voren komt. Want ook het werven van personeel was een belangrijk aspect voor de nieuwe website.

Aanpak

We gingen samen de uitdaging aan

Analysefase

Het DNA van Bouwgroep Peters

Samen met Bouwgroep Peters gingen we aan de slag. We begonnen bij het begin: wie is Bouwgroep Peters? Om de identiteit en het DNA te bepalen hielden we een sessie met medewerkers van het bedrijf, van uitvoerder tot projectleider. Vervolgens bepaalden we de doelstellingen van de website en maakten we persona’s. Want wie bezoekt straks de website? En wat wil diegene zien? Alle input van Bouwgroep Peters gebruikten we voor een analyse, die de basis vormde voor het project.

Wireframes en design

Updates op een logische en laagdrempelige manier

Op basis van de analyse en wensen op het gebied van functionaliteit en design, ontworpen we de navigatiestructuur. Die vormde weer het uitgangspunt voor de wireframes en het design: een schets van hoe de site gaat werken. Eén van de uitdagingen was om op een logische, laagdrempelige manier projecten van updates te kunnen voorzien, ook tijdens de bouw. Onze designers bedachten daarvoor de statuslabels ‘in ontwikkeling’, ‘in uitvoering’ en ‘opgeleverd’. Tijdens deze fase hielden we continu contact met Bouwgroep Peters om onze designs en ideeën af te stemmen.

Maatwerk

Een goed werkende vacaturepagina

De werving van nieuwe medewerkers is één van de onderdelen die meer aandacht krijgt op de nieuwe website. Een gelikte vacaturepagina, die ook achter de schermen soepel werkt. Met een directe koppeling tussen het sollicitatieformulier en het hr-systeem van AFAS, zorgden onze backend developers ervoor dat sollicitaties direct op de juiste plek terechtkomen.

Contentcreatie

Sterke teksten

Om de klant zoveel mogelijk te ondersteunen, schreven we alle teksten voor de website. Met een interview en het redigeren van bestaande content, vulden we stap voor stap de site. Bouwgroep Peters ontving wekelijks statusupdates van onze vorderingen, terwijl we hard doorwerkten om de website voor de bouwvak op te leveren. En dat is gelukt!

Een vooruitstrevende site

Het resultaat is een gloednieuwe website met een vooruitstrevend design, om de projecten de aandacht te geven die ze verdienen. Dankzij een CMS-training kan het bouwbedrijf zelf aan de slag met het bijhouden van de website. We kijken terug op een geslaagd project, waarin we alles tot in de puntjes konden verzorgen om de expertise van Bouwgroep Peters online tot zijn recht te laten komen. De website kan weer jaren vooruit!

"Bouwgroep Peters staat voor kwaliteit en vakmanschap. Wij zijn trots op ons werk en onze mensen. Op onze nieuwe site heeft Nedbase dit perfect weten te visualiseren!"

Directie Bouwgroep Peters
Vera Geschiere Projectmanager

Meer weten over deze case?

Vera vertelt je er graag meer over.

Stel een vraag aan Vera

of bel 0118 617 873