Nedbase
Klant: Katoen Goes
Laurens Almekinders Teamlead interaction design Stel een vraag
cases

Een website die alle zintuigen prikkelt

Katoen is een begrip in Goes en omstreken. Bij dit eigentijdse horecaconcept past dan ook een website, die de sfeer en beleving van deze bijzondere locatie precies overbrengt. Daar gingen wij graag mee aan de slag! En coronacrisis of niet: Katoen zit absoluut niet stil. Resultaat: een vernieuwende website, volledig ingericht naar deze tijd.

Vooruitstrevend horecaconcept

Begin 2020 mochten we Katoen Goes als nieuwe klant verwelkomen. Katoen is gelegen aan het Bleekveld, in het hart van Goes. Met hun vooruitstrevende horecaconcept heeft Katoen ontzettend veel te bieden. Zo kun je er overnachten in hun sfeervolle hotelkamers en splinternieuwe Cityloft, kun je er vergaderen of een evenement organiseren in hun nieuwe zaal, maar kun je er uiteraard ook terecht voor een borrel of diner in hun gezellige brasserie. En Katoen wordt nóg verder uitgebreid: momenteel worden er nieuwbouwappartementen bijgebouwd. Luxe kamers met een eigen woonkamer, keuken en een aparte slaapkamer. Ideaal voor gasten die langere tijd in Zeeland verblijven. Katoen doet dus veel, heel veel! Aan ons de uitdaging om hun diverse aanbod en look-and-feel te vertalen naar hun nieuwe website. Onbezorgd en vol energie startten we samen aan dit toffe project. Totdat corona roet in het eten gooide.

Webshop en ToGo

Het design van de website stond net klaar, toen het coronavirus ook in Nederland uitbrak. De eerste lockdown volgde: Katoen moest haar deuren sluiten. Een onzekere tijd brak aan. Het websiteproject werd tijdelijk on hold gezet. In de tussentijd bleven we betrokken en dachten we vanuit onze online expertise actief met Katoen mee. Want een website is méér dan alleen een mooi visitekaartje. De zomer volgde, waarin de horeca en dus ook Katoen weer open mocht. Maar met het oog op een eventuele tweede lockdown, was de essentie om juist nu door te pakken dan ook groot. Daarom ontwikkelden we tijdens het bouwen van de website ook een webshop: de plek waar Katoen haar eigen label verkoopt. Zo shop je er diverse collectors items, zoals mondkapjes, shoptassen, Beanies en cadeaukaarten. Ook vertaalden we het Katoen ToGo concept door naar de website. Daarvoor ontwikkelden we een op maat gemaakt ToGo formulier, waar vrijwel hun hele menukaart op staat. We testten de verschillende stappen door en door, waarna het formulier binnen no-time klaarstond. Je bestelt nu dus gemakkelijk jouw ontbijt, lunch en diner online bij Katoen. En dat werpt zijn vruchten af!

High-end design

De vernieuwde website is een ware eyecatcher. Bezoek je de site? Dan is de interactieve video het eerste dat in het oog springt. Een van de vele andere hoogtepunten is parallax scrolling. Dit zorgt ervoor dat de afbeeldingen en contentblokken tijdens het scrollen over elkaar heen schuiven. En daar wordt niet alleen Katoen heel erg blij van, maar ook wij! De website laat precies zien waar Katoen voor staat: kwaliteit, oog voor detail, uitstraling, vernieuwing en beleving. Hun gastvrije ontvangst sluit nu naadloos op de website aan. Het resultaat is dan ook een frisse, strakke, sfeervolle en uitnodigende website, waar je in één oogopslag ziet wat Katoen allemaal te bieden heeft.

Honorable mention

Dit pareltje wilden we ook in designland niet onopgemerkt voorbij laten gaan. We stuurden de website in naar AWWWARDS: een organisatie die het talent van webdesigners, webdevelopers en agencies over de hele wereld erkent en benadrukt. En jawel: de website van Katoen werd genomineerd en viel in de prijzen! De vakjury van AWWWARDS geeft de website namelijk een honorable mention award. Beoordeeld op design, creativiteit, content en usability. Een mooie bekroning van ons werk én de samenwerking met Katoen. En deze fijne samenwerking stopt nu zeker niet. Katoen grijpt alle mogelijkheden direct met beide handen aan, innoveert continu en zit vol ambitie. Wij helpen ze graag die online maximaal over te brengen!

“Bij Katoen leggen we de lat hoog. Als we er bijna zijn, verleggen we hem weer. In ons project zijn zowel Nedbase als wij er ook zo ingegaan. Daardoor was de samenwerking heel fijn, met een eindresultaat waar we beide trots op mogen zijn!”

Vivian Diephout Eigenaresse
Laurens Almekinders Teamlead interaction design

Meer weten over deze case?

Laurens vertelt je er graag meer over.

Stel een vraag aan Laurens

of bel 0118 617 873