Doorslaggevend concept
De verouderde website van TMC Wonen sloot niet aan op wat deze woonspecialist online graag wil uitstralen. Tijd voor verandering dus! Na twee eerdere projecten voor deze opdrachtgever, waaronder de jubileumwebsite, vroeg TMC Wonen ons vorig jaar om een idee te pitchen voor een vernieuwd online concept. Om ons nog verder te verdiepen in de opdracht(gever), brachten we een inspiratiebezoek aan de woonwinkel in Bergen op Zoom. Hier gingen we in gesprek met de vestigingsmanager, om zo zijn ideeën en visie te horen. Aan de hand hiervan werkte onze designer een eerste concept uit. Met succes! TMC Wonen koos voor Nedbase: “Een uniek en doorslaggevend concept.”
Strategische sessie: waardevolle input verzamelen
Niet veel later mochten we écht aan de slag met deze mooie opdracht. Tijdens een strategische en inspirerende sessie doken we samen met TMC Wonen in de doelgroepen en doelen van de website. Ook stippelde onze UX-designer de klantreis uit in een customer journey map. Aan de hand van deze waardevolle input gingen we aan de slag met een SWOT-analyse. Dit is een handige tool om de sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen in kaart te brengen. Vervolgens bouwden we de website aan de hand van drie pijlers: persoonlijk, vakmanschap en inspiratie. Tijdens de realisatie van het online concept werkten onze backend- en frontend-developers, designers, online marketeers en projectmanagers nauw samen.
Online wandeling door TMC Wonen
De lancering van de gloednieuwe website en dit online visitekaartje vierden we tijdens een feestelijk persmoment. TMC Wonen en wijzelf zijn supertrots op het eindresultaat: een vooruitstrevend design met naadloos aansluitende techniek. Zo heeft de website een luxe look en een sterk navigatiesysteem. Het gebruikersgemak staat hierin centraal. Alsof je een online wandeling maakt door een woonwinkel van TMC Wonen. Onze developers en designers zorgden voor veel vrijheid en mogelijkheden voor de klant binnen WordPress. Zo is er een optie voor een quote met een foto en naam van een medewerker. Dit zorgt op een persoonlijke manier voor een online advies. Voor een écht persoonlijk advies in een van de winkels plan je als bezoeker gemakkelijk een afspraak in via de website.
Doorontwikkeling en optimalisatie
Het opleveren van een website is een belangrijke mijlpaal, maar niet het eindpunt. De komende tijd staat er een doorontwikkeling van de website op de planning. Ook monitoren onze online marketeers van Ivy Digital Marketing de website om deze continu te blijven optimaliseren. Voor nu kijken we met trots terug op een geslaagd resultaat en een wederom fijne samenwerking met TMC Wonen. Op naar nog meer mijlpalen samen!
Meer weten over deze case?
Vera vertelt je er graag meer over.
of bel 0118 617 873