Nedbase
Klant: Confair
Myrthe Roozen UX designer Stel een vraag
Cases

Slimme applicaties voor de luchtvaart

Als marktleider in recruitment, detachering en HRM voor luchtvaartpersoneel verzorgt Confair maandelijks meer verloningen dan Nederlands grootste uitzendbureaus. In de van oudsher traditionele luchtvaartsector brengen ze digitale vernieuwing. Papieren contracten, kopieën van diploma’s, declaratieformulieren … Dat kan – en moet – anders, is de visie van Confair. Ze willen cabinepersoneel en vliegmaatschappijen maximaal ontzorgen door het HR-proces volledig te digitaliseren en zo slim mogelijk te maken. Met dat doel in het achterhoofd, gingen we samen aan de slag.

Ontwerpen van de merkvisie en -strategie

We begonnen met het merk. Als strategisch partner dachten we mee over de merkvisie en ontwierpen we een merkarchitectuur. De merkbelofte “Recruitment made human” vat hun dienstverlening perfect. Alles wat ze doen is erop gericht om mensen – zonder rompslomp – met hun droombaan te laten starten. En daarbij bedrijven te ontzorgen bij het aantrekken van personeel. Die visie vormt een goed vertrekpunt voor de portalen die we ontwikkelen én voor de groei van Confair op de (middel)lange termijn.

Een dynamisch en gebruiksvriendelijk sollicitatieportaal

Na het opleveren van de nieuwe corporate website – waar we ook content voor maakten – bouwden we de eerste maatwerkapplicatie. Een sollicitatieportaal, waarin sollicitanten direct alle benodigde gegevens voor een vacature kunnen aanleveren. Het formulier is dynamisch opgezet, waardoor het per vacature én per sollicitant kan verschillen. Zo zorgen we voor een soepele UX en voorkomt het dat recruiters ontbrekende gegevens moeten opvragen. Zo hoeft een toekomstige stewardess geen vliegbrevet aan te leveren, maar wordt aan een piloot wel gevraagd om aanvullende certificaten. En handig voor de sollicitant: in het account worden de gegevens opgeslagen, dus bij een volgende sollicitatie is een deel al ingevuld!

Een soepele en inzichtelijke onboarding

Recent ging ook het onboarding-portaal de lucht in. Hierin houden vliegmaatschappijen zoals WizzAir overzichtelijk de status bij van alles wat geregeld moet zijn als een sollicitant in dienst komt. Van een medische keuring tot het bestellen van een uniform. Omdat bij zo’n onboarding veel afdelingen zijn betrokken en nieuwe medewerkers in groepen een training krijgen, is het fijn om een goed overzicht te hebben. Laat dat maar aan ons over. Dankzij het nieuwe onboarding-portaal is gemakkelijk inzichtelijk wanneer een trainingsgroep begint en welke taken nog openstaan. Plus, op individueel niveau kunnen relevante documenten worden opgehaald uit het sollicitatieportaal.

Ik heb Nedbase leren kennen als een nuchtere en betrouwbare partner met ontzettend veel kennis in huis.

Jan Willem van 't Riet Managing Director Confair

Onze volgende bestemming met Confair?

In 2024 richten we ons onder andere op het digitaal indienen en beoordelen van declaraties. Eenvoudig voor luchtvaartpersoneel én efficiënt voor de HR-afdelingen. Daarnaast haken de collega’s van Ivy Digital Marketing aan om de online zichtbaarheid te vergroten in zoekmachines en op social media én gaan ze op termijn aan de slag met conversieoptimalisatie voor het onboardingsproces. Tot slot ondersteunen we Confair straks ook in het beheer van hun technische stack: de verschillende technologieën waarmee hun applicaties worden gebouwd en onderhouden. Zo zijn we als digital partner van merkstrategie en marketing tot en met de bouw, ontwikkeling en beheer van de techniek betrokken!

Myrthe Roozen UX designer

Meer weten over deze case?

Myrthe vertelt je er graag meer over.

Stel een vraag aan Myrthe

of bel 0118 617 873