Design en techniek
Ieder jaar ontwerpt een andere kunstenaar het artwork voor Film by the Sea. In 2024 is dat Rem van den Bosch. De organisatie zocht naar een creatief bureau die het jaarlijks wisselende artwork goed kan presenteren in het design van de website. Daarnaast wensten ze een technische ontwikkeling voor de website, namelijk een koppeling met een nieuw ticketsysteem. Mede vanwege onze vernieuwende ideeën, ervaring in de culturele sector én expertise op het gebied van design en techniek, kregen wij deze eervolle opdracht.
Festivalbeleving overbrengen
Aan de hand van het artwork maakten onze designers stap voor stap een eerste ontwerp voor de website. De organisatie van Film by the Sea was hierbij nauw betrokken en dacht mee tot in de kleinste details. Van het kleurgebruik tot de indeling van elke pagina: overal is over nagedacht, om zo de beleving van het festival zo goed mogelijk over te brengen. En uiteraard: zo veel mogelijk kaartverkoop op een super laagdrempelige manier. Op basis van dit ontwerp gingen onze developers vervolgens aan de slag met een prototype van het nieuwe ticketsysteem.
Van data naar toegangskaartje
Onze backend developers hebben veel ervaring met het koppelen van externe systemen. Data uitwisseling met de geavanceerde ticketsoftware Kassa Ticket Systeem van Rebiticks (KTS Smart) was voor hen dan ook een mooie uitdaging. Hoe de bezoeker de website ziet, is gebaseerd op het design. Maar hierachter gebeurt een hoop op technisch vlak. Zo zorgden onze frontend developers voor een hele nieuwe presentatie van de films, waarbij je het aanbod, de filmtijden en zalen overzichtelijk ziet weergegeven. Klik je op een film? Dan wordt er direct data opgehaald uit het systeem. Wanneer de bezoeker deze film vervolgens naar het winkelmandje verplaatst, reserveert het systeem deze voor twintig minuten. Dit is mogelijk door een slimme koppeling tussen WordPress en Sylius. Na het afrekenen komt er automatisch een code binnen, waarmee vervolgens een ticket met barcode wordt verzonden naar de bezoeker. Van ruwe data naar een tastbaar toegangskaartje!
Waardevolle bezoekersinformatie
Bij dit project kwam dus veel meer kijken dan de bezoeker in eerste instantie zelf op de website ziet. Strak projectmanagement, intensieve samenwerking tussen onze expertises en nauw contact met de opdrachtgever maakten dit project tot een groot succes. Maar het project afronden, doen we voorlopig zeker niet. De programmering van Film by the Sea loopt namelijk nog het hele jaar door. Naast onze developers, designers en projectmanagers is ook het team van Ivy Digital Marketing betrokken bij dit project. Zij monitoren de vernieuwde website, om zo tot waardevolle bezoekersinformatie op het gebied van conversies te komen. Met deze data kunnen onze techneuten de website blijven optimaliseren.
Doorlopende samenwerking
Film by the Sea is supertevreden met het nieuwe systeem en het design van de website. Ook de komende jaren maken ze nog handig gebruik van het nieuwe ticketsysteem, waarbij wij hen blijven ondersteunen. Het design van de website verandert weer elke editie. De prettige samenwerking met de organisatie van Film by the Sea loopt voorlopig dus nog door. Wij zijn ontzettend trots dat we deze waardevolle bijdrage mochten leveren aan een van de grootste culturele evenementen van Zeeland. En uiteraard zitten we ook dit jaar weer zelf in de zaal!
Meer weten over deze case?
Jaap vertelt je er graag meer over.
of bel 0118 617 873