Gebruikerservaring klanten centraal
Tijdens het ontwerpen van het redesign stond er voor ons één vraag centraal: waar klikken en zoeken de bezoekers van de website op? We verdiepten ons in de gebruikerservaring van de doelgroep.
We gingen samen de uitdaging aan
Snel en makkelijk
Een (potentiële) klant van ZLM wil snel en makkelijk zijn of haar premie voor verschillende verzekeringen berekenen, schade melden of een wijziging doorgeven. We namen deze waardevolle input mee en schetsten wireframes als bouwtekening van de website: goed doordacht en voor iedereen duidelijk. We bepaalden hiermee het menu, de structuur en de indeling en dachten alle mogelijke scenario’s uit.
Overzichtelijk en minimalistisch
Daarna namen we de navigatie van de website onder de loep. We maakten deze overzichtelijker en minimalistischer, in stijl van ZLM. Het resultaat: de verticale blauwe balk aan de rechterkant. We voegden belangrijke functionaliteiten toe, zoals de ingang naar Mijn ZLM, een winkelmandje met het overzicht van de premieberekeningen en uiteraard een goede zoekfunctie. Doeltreffend navigeren is immers essentieel voor een goede user experience.
Redesign Mijn ZLM
Dezelfde frisse stijl pasten we ook toe op het redesign voor het klantenportaal Mijn ZLM. Ook hier hielden we de doelgroep continu in ons achterhoofd. Hoe brengen we klanten op de juiste manier bij de juiste informatie? We creëerden een user experience design dat volledig aansluit bij de customer journey. Even snel een wijziging doorgeven of je verzekeringen bekijken? Het is straks zo geregeld.
Naadloos navigeren
Daarnaast zorgden we ervoor dat de corporate website en het klantenportaal ook op een mobiel perfect tot zijn recht komen. Het navigeren van en naar beide websites gaat naadloos in elkaar over. Dit geeft de klant het gevoel dat hij of zij gewoon binnen dezelfde website zit. De navigatie in de mobiele versie vind je onderaan en herken je aan de bekende blauwe balk: gemakkelijk in gebruik én letterlijk binnen handbereik.
Design als verbinding
Tijdens dit toffe project werkten we nauw samen met Ibuildings, die het technische deel voor haar rekening nam. Vervolgens verbonden wij de techniek en content met ons interaction design. Het eindresultaat is dan ook een krachtige, functionele en gebruiksvriendelijke website, met alle mogelijkheden direct in beeld. Op dit moment is de vernieuwde homepage al te bewonderen. Later volgen Mijn ZLM en de rest van de pagina’s. En ook daarna denken we mee over de verdere user experience- en conversie optimalisatie van beide portalen. Zo blijven we intensief betrokken!
Meer weten over deze case?
Jaap vertelt je er graag meer over.
of bel 0118 617 873