Klanten verleiden tot actie

Bij Nedbase ontwikkelen én optimaliseren we al sinds 2000 websites, webshops en apps. Wij weten dus als geen ander hoe een bezoeker zich online beweegt. Conversie optimalisatie richt zich op het wegnemen van obstakels. Hoeveel stappen moet de klant doorlopen om iets te bestellen? Hoeveel procent haakt bij elke stap af? Wanneer je veel klanten verliest tijdens het betaalproces, is het waardevol om hier dieper in te duiken. Wij zorgen ervoor dat het klantproces soepel verloopt. Bijvoorbeeld door een pagina in te richten waarbij klanten hun gegevens invullen en direct kunnen betalen. Het doel van conversie optimalisatie: klanten verleiden tot actie. Dit kan een inschrijving, aanmelding of aankoop (conversie) zijn. Om dit in kaart te brengen maken we samen met jou een meetplan waarin we de doelstellingen definiëren. Hierin kijken we ook hoe je deze doelstellingen gaat bereiken en welke KPI’s (key performance indicators) belangrijk bij zijn.

Conversie optimalisatie toepassen

Is je conversie percentage laag? Dan is er werk aan de winkel! Het startpunt is het verzamelen van zoveel mogelijk website statistieken. Waar haken bezoekers af? Welke acties voltooien zij niet? Met tools als Google Analytics en Hotjar brengen we het klikgedrag van bezoekers in kaart en stellen we conversie ‘killers’ vast. We voeren waar nodig aanpassingen door op je website en testen dit onder de websitebezoekers. Bijvoorbeeld door de helft van de bezoekers een andere kleur button voor te schotelen. Klikken meer bezoekers op deze variant? Dan is de conversie optimalisatie geslaagd!

Meer online marketing kansen

Keertje afspreken?